donateurs

De Stichting Grote Kerk Overschie is met ingang van 1 januari 2013 door de Rijksbelastingdienst erkend als een culturele algemeen nut beogende instelling (anbi). Dit betekent o.a. dat giften en donaties aan de Stichting voor 125% aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting. Giften en donaties worden apart geadministreerd en voor 100% aangewend voor het onderhouden en in stand houden van het monumentale kerkgebouw. De administratieve kosten van de Stichting worden namelijk volledig gedekt uit verhuuractiviteiten.

Donateurs die tenminste € 50,- per jaar bijdragen hebben ook het recht om gebruik te maken van het parkeerterrein bij de Grote Kerk, waarvoor overigens wel een aparte vergunning moet worden aangevraagd (zie 'parkeerbeleid').

Wie méér wil weten over fiscaal voordelig schenken aan de Grote Kerk kan contact opnemen per e-mail via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via het contactformulier.

F1000015